REKLAMA
OKAZJA

Kara dla Lidla za promocję "Absolutna satysfakcja albo zwrot pieniędzy"

2018-07-30 13:11
publikacja
2018-07-30 13:11

Niespełna dwa lata minęły od głośnej akcji Lidla "Absolutna satysfakcja lub zwrot pieniędzy". Podczas niej klienci mogli zwrócić zakupiony produkt, który należał do marki Lidla, nawet jeśli został wcześniej otwarty. UOKiK wówczas obiecał przyjrzeć się sprawie po tym, jak firma przedwcześnie skończyła akcję z powodu zachowania klientów. 

fot. Maciej Jarzębiński /

Przypomnijmy, że podczas tej promocji wielu klientów postanowiło wykorzystać tak skonstruowaną akcję promocyjną do tego, żeby kupić określone w regulaminie produkty, przepakować je lub zużyć i zwrócić puste opakowania, otrzymując zwrot pieniędzy. 

- Chcielibyśmy poinformować, że podjęliśmy decyzję o zakończeniu z dniem 8 listopada 2016 r. promocji objętej „Zasadami zwrotów produktów marek własnych Lidla (artykułów spożywczych, chemicznych i kosmetyków)”. Przyczyną tej decyzji są przypadki wykorzystywania promocji wbrew jej celom - poinformował redakcję Bankier.pl rzecznik prasowy Lidla w listopadzie 2016 roku. 

Niezadowoleni klienci zwrócili się z prośbą o interwencję do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który dopiero niedawno wydał decyzję w tej sprawie. Według UOKiK-u przerwanie akcji okazało się nieuczciwą praktyką rynkową. Wobec tego zobowiązał Lidla do usunięcia skutków naruszeń przez wykonanie szeregu czynności, do których należą m.in.:

  • organizację szkolenia na platformie e-learningowej dla konsumentów na tematy np. nieuczciwych praktyk rynkowych, praw konsumentów, praw odstąpienia od umowy, składania reklamacji;
  • opracowanie testu, w którym jeżeli konsument uzyska przynajmniej 70 proc., będzie mógł odebrać bon w wysokości 25 zł na zakupy produktów oferowanych w sklepach Lidl, możliwość ta będzie przysługiwać jedynie 10 tys. pierwszych klientów. Szkolenie dostępne będzie przez 3 tygodnie pomiędzy 1 września a 15 listopada 2018 roku;
  • organizację 8 szkoleń dla Rzecznika Konsumentów i pracowników ich biur na temat przeciwdziałania nieuczciwym praktykom rynkowym oraz na temat sprzedaży konsumenckiej. 

W podsumowaniu UOKiK podaje, że pomimo niektórych zachowań klientów Lidla, spółka powinna odpowiednio zabezpieczyć się przed nadużyciami przed wprowadzeniem takiej promocji. 

WSZ

Źródło:
Tematy
Najlepsze konta dla spółek - ranking
Najlepsze konta dla spółek - ranking

Komentarze (9)

dodaj komentarz
trooper
To od samego początku wielkiej przyjaźnie coś tu śmierdziało na odległość. Kim taki uległy i przyjacielski?
the_mind_renewed
Taki mamy naród: 20.03.2015 Jarosław Kuźniar pochwalił się "sprytnym" sposobem na oszczędzanie, "do Kanady i USA nie braliśmy żadnych gadżetów. Pojechaliśmy do Walmartu, kupiliśmy wszystko, co było nam potrzebne, a pod koniec podróży wszystko oddaliśmy, mówiąc, że nam nie pasowało" Jak nazwać takie postępowanie?
pull_up odpowiada (usunięty)
Raczej lepszego sortu.
jkl777
POmyslec, ze tacy ludzie to PODSTAWA elektoratu Pe i eS... tak tak, tacy ludzie Wami rzadza...
konra74
Buractwo do potęgi. Później narzekają na nieuczciwych sprzedawców ale jak się ma takie bydło za klientelę to szybko trzeba się zaopatrzyć w "twardą skórę". Serce Europy - żenada!
nikolapolov
Cebulactwo robiło lidla w konia a jak się lidl wycofał to afera bo cebulaki nie mogą już naciągać na kase
jkl777
Im sie to PO prostu NALEZALO! Jak limuzyna Antkowi i jego Miskowi...

Powiązane: UOKiK karze nieuczciwe firmy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki