Pełnomocnik rządu ds. CPK wybrał wariant inwestorski dla linii Ostrołęka-Łomża-Pisz-Giżycko - podał resort infrastruktury w komunikacie.
"Jest już znany wariant inwestorski dla linii kolejowej Ostrołęka – Łomża – Pisz – Giżycko, która ma powstać w ramach realizacji projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego. Wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. CPK Maciej Lasek zatwierdził wybór wariantu W14 jako wariantu inwestorskiego dla linii kolejowej nr 29" - napisano.
Resort podaje, że wariant W14 charakteryzuje się najmniejszą liczbą nieruchomości zabudowanych, niezbędnych do pozyskania w celu realizacji inwestycji.
Przebieg wybranego wariantu zaczyna się na stacji Ostrołęka. Nowy fragment linii kolejowej nr 29 początkowo biegnie po śladzie istniejącej linii kolejowej nr 36 w kierunku wschodnim, a następnie za stacją Śniadowo kieruje się na północ, omija miejscowość Konarzyce od wschodu, by dalej przejść przez istniejącą stację Łomża.
Następnie nowa linia kolejowa przechodzi przez centrum Łomży wykorzystując zachowany do dziś wolny pas terenu pod budowę linii kolejowej i dalej mostem długości 1 km linia prowadzi nad doliną Narwi, by przejść między miejscowościami Piątnica i Czarnocin. Następnie nowa linia mija od strony wschodniej miejscowość Pęza, od strony zachodniej Mały Płock i Kolno, dalej kieruje się na północ, omijając Czerwone, Jeże, Turowo Duże i Borki od strony wschodniej. Następnie w?rejonie miejscowości Babrosty łączy się z linią kolejową nr 219 i przechodzi przez istniejącą stację Pisz.
Następnie linia biegnie na północ w śladzie dawnej linii kolejowej Pisz - Orzysz i przechodzi przez istniejącą stację Orzysz, gdzie łączy się z linią kolejową nr 223. Dalej omija od strony wschodniej Pianki, jezioro Ublik Mały, Konopki Wielkie oraz Miłki. Następnie od okolic miejscowości Bystry biegnie wzdłuż istniejącej linii kolejowej nr 38, by zakończyć bieg włączeniem w istniejącą stację Giżycko.
Resort podaje, że na linii nr 29 prędkość projektowa wynosi do 250 km/h dla ruchu pasażerskiego i 120 km/h dla ruchu towarowego.
Wybrany wariant inwestorski zostanie włączony w projekt Zintegrowanej Sieci Kolejowej, w ramach której wykonana zostanie ewaluacja układu dalekobieżnej sieci kolejowej. (PAP Biznes)
map/ ana/





















































